Un cucurutxu mitjà de xocolata

Això, o una orxata mitjana, segons el que em vingués de gust aquell dia. És el que demanava cada tarda d’estiu, quan sortíem a gastar la sola de les avarques pel passeig del Carme o per la Rambla. Van ser uns estius especialment feliços i estimulants, de passejar, jugar al trívial, nedar i arrebossar-se a la sorra, nívia, de la platja vilanovina. Jugàvem a tennis, nedàvem a la piscina, menjàvem ganxitos del Trifon que ens tenyien els dits de color taronja; i rèiem.

Recordo que pel cos, per la meva panxa, em recorria sempre una mena de descàrrega elèctrica que em mantenia xistosa, amb un somriure de galta a galta, perenne, cada cop que quedàvem amb el nostre amic de l’estiu i els seus cosins. Era tan estimulant! Era un noi acollidor, divertit, carinyós. Era “ieista” i les esses li xiulaven, lleugerament. Ens fotia pallisses al Trívial, i sempre vestia polos o samarretes i uns pantalons curts de color càmel. Als peus, unes nàutiques o unes avarques. Però després ens vam fer grans i es va ennoviar, i potser perquè entre nosaltres sempre hi havia hagut alguna coseta, per petita que fos, els nostres camins es van anar separant. I ara, ara no sé gaire qui és. El veig per la tele, ara és algú conegut en el seu cercle. Ha guanyat premis, és un crack, es mou en unes esferes de les quals jo en sóc aliena. Ja ho apuntàvem, això, quan jugàvem al Trívial i ell en sabia molt més, de tot, que nosaltres.

M’entristeix, m’enrabia, tot plegat. Em fot. I és que no sé què en queda, ja, d’aquell noiet. No m’atreveixo a trucar-li, a dir-li de quedar. Potser perquè no sé si li vindrà de gust; potser perquè ara som molt diferents, i potser perquè, per això mateix, quedaré decebuda de veure que ja és un senyor, que no guarda res del nen que va ser i que tant vaig estimar.

Anuncis

Una resposta a “Un cucurutxu mitjà de xocolata

Deixa un comentari

