Temptacions d’un dilluns

Trucar a la feina i dir que estic malalta. Trucar-te i quedar per fer un suís amb xurros a la granja del carrer de Xuclà, vestida d’incògnit, no sigui cas que em creui amb un company de la feina. Canviar els xurros per una de les ensaïmades que hi venen, que són orgàsmiques. Xerrar, amb les dents negres de xocolata, el paladar entel·lat del greix de la nata, fresca i espessa; la llengua, dolça i amarga pel cacau; els llavis, enfarinats del sucre glass de l’ensaïmada. Agafar la bici i anar fins a la Barceloneta. Menjar-te a petons a la vora del mar. Arromangar-me els texans i treue’m els mitjons, riure del meu dit gros del peu, desmesuradament llarg en comparació amb els altres. Passejar per la vora i esquitxar-te. T’enfades, però també rius. Abraçar-te i confessar-te, en silenci, que m’encanta la teva olor, i que t’estimo.

Menjar peixet fregit, unes braves, popets i pa amb tomàquet sota el toldo d’un xiringuito de la platja. Sospirar de satisfacció, amb la panxa ben plena. Posar la guinda del pastís amb un talladet curt de cafè, ben dolç. Agafar les bicis de nou i anar al parc de la Ciutadella. Llegir el Sánchez-Piñol, jo, i un còmic de l’Adrian Tomine, tu, sota l’ombra de les fulles d’un bedoll que dansen per la brisa que ve del mar. Fer una becaina i somiar que puc ser la mestressa del meu dia a dia, del meu temps, de la meva vida.

Anuncis

Deixa un comentari

