La pregunta prohibida

Ahir ens vam veure i li vaig formular la pregunta prohibida. Això em va dir el meu amic després. És la pregunta latent que ronda pel cap quan et trobes el teu ex, però que poques vegades t’atreveixes a preguntar. Un pot pensar que vaig tenir molts collons de fer-ho. L’altre, que sóc una xafardera. I, l’altre, que sóc una masoca. Sigui com sigui, la resposta ja la sabia. Fa temps que la sé, però no sé per què, volia sentir-la dels seus llavis. Potser tenia l’esperança que estava més penjat que un fuet; perquè a qui no el satisfà i tranquil·litza d’imaginar que ha estat tan important per a l’altra persona que li ha estat difícil de trobar un substitut?

De vegades m’agradaria tenir el cap fred, i el cor encara més, per ser com els altres, com ell, que oblida i passa pàgina en un obrir i tancar d’ulls. Potser és que la meva patologia és una melangia crònica i un romanticisme massa encarcarat? Envejo aquells que s’enamoren a tort i a dret, que coneixen homes (i dones) de la seva vida l’un darrere l’altre, i sempre m’acabo preguntant el mateix: o és que jo sóc molt exigent, o és que tinc mala sort, o no em moc pels llocs on puc trobar-lo o és que ells es conformen amb poc?

En pensar amb tot això, amb aquell nus a l’estómac, els dimonis que contaminen les meves neurones i els records de moments que em van semblar màgics però que ara la realitat em fa veure com una merda enganxada amb un pal, m’enrabio i dic que què collons, que sóc com sóc i que no me n’he d’avergonyir i que si estic sola, doncs olé. Ho trobo més lloable que córrer a buscar algú que m’escalfi el llit perquè no puc escalfar-lo sola.

I mira que no m’agrada parlar de com em sento per aquí, però tampoc sé quin mal hi ha. Potser no cal despullar-se ni explicar les intimitats i el que un sent, però avui m’he sentit amb ganes de fer-ho.

Anuncis

2 respostes a “La pregunta prohibida

  1. No passa res per dir el que sents. El problema el tenen els que no saben explicar què els passa pel cap… i pel cor. A otra cosa, mariposa. El món és ple d’homes millors que aquest… segur.

    P.D. Com diria l’enano de Twin Peaks: “!!!!luc lep niugnod il euQ”.

Deixa un comentari

