Estoy bien, gracias

Eren quarts de deu i tornava de casa de la R. Viu al Raval profund, en un piset minúscul però preciós amagat en un carreró d’aquells pels quals no passaries passada la mitjanit. Entrar en aquest carrer és com posar els peus en una altra ciutat: és ple de paquistanesos, de petits comerços i perruqueries, no hi ha guiris, i amb prou feines gaires autòctons. Bé, sí, rectifico: n’hi ha alguns, i són dels del barri de tota la vida.

Vaig enfilar per un carreronet perpendicular al de les Carretes, un que du cap a la Rambla del Raval. No hi havia pràcticament ningú, però no vaig tenir por: el carrer era ampli i hi havia llum. Només hi havia una noia, que anava darrere meu, i un senyor, que caminava molt, però molt, a poc a poc i pràcticament aferrat a la paret de la meva esquerra. Jo caminava, accelerada, pel mig del carrer, mentre a l’orella esquerra sentia la veu d’un amic, per telèfon, a qui vaig penjar-li immediatament en fixar-me que l’home tenia la mà dreta al pit, a l’alçada del cor, i la cara contreta de dolor. Em vaig espantar. Li passa res? Ell va fer que no amb el cap, però encara tenia la cara contreta i la mà al pit. De veritat? Que li fa mal al pit? Que truco a una ambulància? Va seguir dient que no, i em va donar les gràcies tot dient que estava bé. I llavors em vaig adonar que el que feia era plorar i que si es tocava el cor era perquè li feia mal, però no en un sentit literal, sinó figurat, i ben endins. Vaig tornar a trucar al meu amic, a qui havia deixat amb la paraula a la boca, vaig agafar una bici a Riera Alta i mentre se’m gelaven les mans i esquivava venedors de cerveza-bier, no vaig deixar de pensar-hi. Espero que no fos res greu i que, com jo, plorés per coses que, en realitat, no valen prou la pena.

Anuncis

Deixa un comentari

