Alter ego

Després de més de deu anys de no escriure ficció, he escrit un conte. I n’estic contenta. El protagonista és el meu alter ego. Viu al meu bloc de pisos, li agrada la mateixa música que jo, surt pels mateixos llocs on jo vaig, el torturen les mateixes coses que a mi. L’únic en què ens diferenciem és que fuma i, és clar, en el que tenim entre les cames. Raymond Carver deia «tu no ets els teus personatges, però els teus personatges són tu».
Potser, pel que deia el Carver, tot i sentir-me orgullosa del que he escrit, a la vegada me n’avergonyeixo. En escriure com és i què fa el Pol, el protagonista, el que estic fent és explicant-me a mi mateixa, potser amb l’objectiu de deixar clar que, com és ell, poden ser-ho moltes persones, encara que a alguns els sorprengui i, normalment, els espanti.
Dit això, ara, acabat el curs, m’afronto a un abisme que és el que m’acompanya tota la meva vida: la força de voluntat, la disciplina d’establir això d’escriure com un hàbit, com una rutina. «Amb la vida tan desordenada que duc, sé que no ho faré», li deia ahir al Pere. En sóc conscient i, aquesta afirmació, que dic amb tanta tranquil·litat, en el fons em genera una certa angoixa. Potser, com a teràpia, hauria d’escriure un conte sobre això. Però collons, quin pal: així, potser tots els meus protagonistes seran ànimes perdudes, en crisi, que, en el fons, necessiten un lloc on sentir-se emparades i, mentrestant, s’expliquen per reconciliar-se amb elles mateixes.

Anuncis

2 respostes a “Alter ego

  1. Escriure des de dins implica tot això. Al principi i si no s’està molt avesat, si tu com a autora no has plorat, no pots fer plorar un personatge. Bé, esclar que el pots fer plorar, però ni ell mateix s’ho creurà. Els teus personatges són tu fins que deixen de ser-ho i comencen a caminar sols. Llavors et sorprenen perquè fan coses que tu mai hauries imaginat que farien. Són com un fill adolescent, es rebel·len i van per lliure. Ànims, que ho fas molt bé!

  2. Gràcies. Ets la meva crítica namber uan (sobretot perquè les teves crítiques acostumen a ser benèvoles (o benevolents????) i constructives. Thanks a lot…!

Deixa un comentari

